جهان ساخت شارین

ساخت وبلاگ

 

دغدغه همه ما مشکل کمبود فضای خانه می باشد. با کوچک شدن خانه ها، فضا های داخل خانه مثل آشپزخانه بسیار محدود تر شده. این یعنی باید از فضای کم، بهترین و مفید ترین استفاده داشته باشیم. آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های خانه است. طبیعتا طراحی کابینت آشپزخانه هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نکته ای که باید در نظر بگیریم انتخاب رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک می باشد. اینکه چه رنگی را برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنیم که زیبا و در عین حال بهترین رنگ باشد تا حدودی به سلیقه و علاقه ی ما بستگی دارد اما وقتی آشپزخانه کوچک باشد ترجیح همه افراد رنگ هایی است که باعث بزرگ تر جلوه دادن آن شود. بنابراین در این مقاله همراه شارین آرک باشید تا نکاتی را جهت انتخاب بهترین رنگ کابینت در آشپزخانه کوچک برای شما شرح دهد.

انتخاب رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک

انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

همانطور که همه ما می دانیم آشپزخانه جز مهمی از یک خانه محسوب می شود و کابینت ها جز مهمی از یک آشپزخانه. بنابراین رنگ کابینت می تواند در حال و هوای خانه موثر باشد و همچنین انتخاب درست آن می تواند در بزرگ یا کوچک نشان دادن فضای خانه مخصوصا آشپزخانه تاثیر زیادی داشته باشد.

با توجه به اینکه امروزه فضای عمومی آشپزخانه ها کوچک تر از گذشته شده، شاید قدرت انتخاب ما برای ترکیب رنگ ها در آشپزخانه با محدودیت مواجه شده باشد. به عبارتی، در آشپزخانه های کوچک، نمی توانید هر رنگی را برای کابینت ها استفاده کنید، زیرا ممکن است نتیجه مطلوبی را دریافت نکنید.

انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

هر چه فضای آشپزخانه شما کوچک تر باشد، انتخاب رنگ مناسب برای کابینت ها، دشوار تر و حساس تر خواهد بود زیرا باید سعی شود آشپزخانه دلباز بودن خود را کماکان حفظ نماید. در عین حال بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک، رنگ هایی هستند که باعث می شوند، آشپزخانه شما بزرگتر و دلباز تر به نظر برسد:

·        کابینت رنگ خاکستری روشن

خاکستری روشن محبوب ترین رنگ دکوراسیون آشپزخانه است و برای آشپزخانه های کوچک انتخاب بسیار خوبی است. رنگ خاکستری خود به تنهایی به قدری تاثیر گذار است که می تواند یک آشپزخانه را تازه، جذاب، مدرن و امروزی نشان دهد البته برای آشپزخانه کوچک باید از تناژ روشن آن استفاده کرد. کارشناسان معتقدند که این رنگ بسیار در بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه کمک خواهد کرد. به علاوه اینکه این رنگ خنثی بوده و به راحتی با دیگر اجزا هماهنگ خواهد شد. لازم به ذکر است که صرف نظر از اینکه دکوراسیون منزل شما سنتی باشد یا مدرن، رنگ خاکستری روشن انتخاب فوق العاده ای برای کابینت جدید خواهد بود.

کابینت رنگ خاکستری رنگ خاکستری کابینت آشپزخانه کابینت آشپزخانه    

·        کابینت رنگ سفید

احتمالا سفید اولین گزینه ای است که برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کوچک به ذهن می رسد، زیرا به آسانی با سایر رنگ ها ترکیب می شود و می تواند برای هر دکوراسیون و فضایی مانسب باشد. رنگ سفید، بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک می باشد زیرا علاوه بر بازتاب نور فوق العاده ای که دارد باعث بزرگ تر دیده شدن و دلبازی فضا نیز می گردد .

سادگی ای که در رنگ سفید وجود دارد نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است. بنابراین آشپزخانه ای به رنگ سفید می تواند قابل تامل باشد. همچنین رنگ سفید نمادی از تمیزی و بهداشت است و کسانی که علاقه مند به ظاهری تمیز و مدرن هستند بهتر است که از کابینت های رنگ سفید در آشپزخانه کوچک خود استفاده نمایند. لازم به ذکر است که برای استفاده از رنگ سفید حتما به این نکته توجه کنید که ایجاد رنگ های متضاد با سفید باعث طراحی نمای زیباتر و دکوراسیون مدرن تری در خانه ی شما می شود.

کابینت سفید در آشپزخانه کابینت سفید در آشپزخانه کوچک کابینت سفید در طراحی آشپزخانه

·        کابینت رنگ کرم یا خاکی

رنگ کرم یا خاکی نیز انتخاب خوب دیگری برای کابینت آشپزخانه کوچک می باشد. بهتر است که برای رنگ کابینت آشپزخانه خود از ترکیب رنگ کرم و قهوه ای روشن استفاده نمایید زیرا ممکن است رنگ کرم به تنهایی فضا آشپزخانه را یکنواخت و خسته کننده کند. این رنگ مناسب برای تمامی فضاهای کوچک بوده و علاوه بر زیبایی، به بزرگ تر دیده شدن فضا نیز کمک خواهد کرد. اما اگر شما می خواهید از این رنگ برای کابینت های خود استفاده کنید حتما از مطابقت آن با دکوراسیون آشپزخانه تان مطمئن شوید زیرا اگر رنگ کابینت با رنگ های موجود در دکوراسیون آشپزخانه شما مطابقت نداشته باشد ممکن است دکوراسیون آشپزخانه تان نامطلوب شود.

اگر چه در فضاهای کوچک، دست شما برای انتخاب رنگ کابینت ها و دکوراسیون داخلی آشپزخانهخاکی  کمی بسته است، اما این به این معنا نیست که شما مجبورید آشپزخانه ای داشته باشید که رنگ آن را دوست ندارید. شما با انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک می توانید فضایی خاص و دلنشین برای خود و اعضای خانواده تان فراهم آورید و با بازی رنگ ها در آشپزخانه، سالیان طولانی از نگاه کردن به کابینت های آشپزخانه خود لذت ببرید.

رنگ کرم کابینت آشپزخانه کوچک رنگ کرم قهوه ای در کابینت آشپزخانه

کلام آخر

پیشنهاد ما این است همیشه برای بازسازی ساختمان، دکوراسیون داخلی منزل خود و آشپزخانه ، همچنین انتخاب مدل و رنگ کابینت ها، با کارشناسان با تجربه در این زمینه مشورت کنید و از نمونه کارهای آن ها دیدن کنید. طراحان داخلی همواره سعی دارند با تکیه بر دانش و متد روز دنیا، بهترین انتخاب را برای منزل شما فراهم آوردند. مجموعه شارین آرک با داشتن طراحان حرفه ای و به روز می تواند در این زمینه بهترین گزینه برای شما باشد. از این رو می توانید برای همکاری با این تیم حرفه ای با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : کابینت آشپزخانه , بازسازی ساختمان , دکوراسیون داخلی, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 157 تاريخ : 20 / 10 / 1399 ساعت: 22:21

 

اگر به دنبال تغییری در محیط نشیمن و پذیرایی دکوراسیون داخلی خود هستید، یکی از بهترین و متفاوت ترین کارهایی که می توانید انجام دهید، تغییر رنگ و طرح دیوار است. تا چندی پیش برای جلوه بیشتر فضای دکوراسیون داخلی رنگ و کاغذ دیواری از متداول ترین و کم هزینه ترین ایده ها برای جلوه دادن به دیوار ها بود و به دلیل راحتی کار و هزینه‌های کم، معمولا بیشتر افراد تمایل به استفاده از آن‌ها داشتند. اما با گذشت زمان  مواد دیگری به‌ عنوان دیوارپوش‌ها معرفی‌شد و در جنس و انواع مختلفی عرضه شدند که این روزها طرفداران بسیاری نیز به خود اختصاص داده‌اند. از این رو امروز ما می خواهیم به معرفی این موارد بپردازیم و شما را با انواع دیوارپوش آشنا کنیم پس با شارین آرک همراه باشید.

دیوارپوش چیست    

بهترین دیوارپوش ها در دکوراسیون داخلی

یکی از بخش هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل مورد توجه واقع می شود دیوارپوش است. دیوار به عنوان جداکننده فضا در نظر گرفته می شود که علاوه بر این نقش می تواند یک عنصر دکوراتیو نیز محسوب شود. امروزه با استفاده از دیوارپوش های متنوع می توان نمایی بسیار زیبا در ساختمان ایجاد کرد.

دیوارپوش باعث می شود دکوراسیون خانه جلوه بیشتری پیدا کند و زیباتر شود. استفاده از دیوارپوش ها یکی از روش های راحت برای شکل دادن به دکوراسیون فضاهای مختلف است؛ چرا که بسیاری از ویژگی های آن نسبت به دیگر روش ها برتری دارد. دیوار پوش ها از لحاظ جنس و ظاهر از تنوع بالایی برخوردار هستند و قابلیت های خاص خود را دارند. انتخاب دیوارپوش با توجه به کارکرد و ویژگی های آن متفاوت می باشد. که در ادامه به  معرفی بررسی بهترین دیوارپوش ها در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

بهترین دیوارپوش

1. دیوارپوش چوبی

با استفاده از دیوارپوش های چوبی می توانید فضای متفاوتی را در خانه خود به وجود بیاورید. دیوارپوش های چوبی، تخته های چوبی در سایزهای مختلف و رنگ های متنوع تیره و روشن هستند که با روش های خلاقانه کنار هم روی دیوار نصب می شوند. لازم به ذکر است که برای نصب دیوارپوش های چوبی نیازی به زیرسازی نیست. دیوارپوش های چوبی علاوه بر زیبایی که به فضای خانه شما می بخشند، عایق صدا و حرارت نیز می باشند زیرا از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. اگر دوست دارید فضای منزل تان گرم و صمیمی باشد این نوع  دیوارپوش برایتان مناسب است.
دیوار پوش چوبی

2. دیوارپوش چرمی

دیوار پوش‌های چرمی نسلی جدید از انواع دیوار پوش به شمار می‌روند. این دیوارپوش ها از جنس چرم، از مدل‌های لوکسی است که در انواع مختلفی مثل رولی یا به صورت پنل تولید می‌شوند. دیوار پوش های چرمی به دلیل فرم و نوع مواد سازنده به شکل توپر و نرم هستند و به عنوان عایق حرارت، عایق صدا، سپر آتش و جاذب صدا نیز به کار برده می شوند.

این نوع دیوارپوش ها برای استفاده در هر فضایی همچون ساختمان مسکونی، تجاری، اداری، هتل‌ها، پارکینگ‌ها، لابی‌ها و مهدکودک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3. دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش های سه بعدی که امروزه بسیار پرطرفدار شده اند، به ‌سادگی هر شخصی خود می‌تواند آن‌ها را بر روی دیوار پیاده‌ سازی کند. این دیوارپوش ها کاملا ضد آب می باشند و وزن بسیار پایینی دارند. از مزیت های این دیوار پوش ها می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر صدا، رطوبت و دما اشاره کرد.

از این دیوارپوش های تزئینی و سه بعدی برای دیوار نشیمن، دیوار رستوران و یا فضاهای دیگر به صورت دکوراتیو استفاده می شود که تفاوت خاصی با دیوارهای دیگر فضا دارد و در دکوراسیون داخلی بسیار موثر است.

دیوارپوش سه بعدی

4. دیوارپوش سنگی

امروزه استفاده از انواع سنگ طبیعی و مصنوعی به عنوان دیوارپوش به میزان چشمگیری رواج پیدا کرده است. این نوع از انواع دیوارپوش ها مقاومت بالایی در برابر ضربه و خراشیدگی دارند.

دیوارپوش های سنگی را بهتر است برای نقاط کانونی منزل مورد استفاده قرار دهید مثلا دیوار پشت تلویزیون یا دیوار پشت شومینه، این نوع دیوارپوش در رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارند که واقعا خانه را زیبا می کنند.

دیوارپوش سنگی

5. دیوارپوش آلومینیومی

دیوارپوش آلومینیومی، مجموعه ای از قطعات کوچک آلومینیوم کامپوزیت به ضخامت mm4 با طرح و رنگ های بسیار متنوع، تک رنگ یا ترکیبی و طرح دار با کیفیت بالا هستند.  قطعات آلومینیومی این دیوارپوش ها به راحتی توسط چسب قدرتمندی که پشت آن ها تعبیه شده به دیوار می چسبند.

این نوع دیوار پوش ها را می توان در همه فضاهای داخلی استفاده کرد و به وسیله آن ها حس و حالی تازه را به دکوراسیون خود ببخشید.

6. دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش کاغذی که عموماً با نام کاغذ دیواری آن را می شناسیم، در طرح ها و رنگ های متنوع وجود دارد. کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند. شما می توانید با خریداری انواع آن در طرح ها و رنگ های مختلف هارمونی زیبایی را در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید.

دیوارپوش کاغذی

7. دیوارپوش شیشه ای

دیوارپوش های شیشه ای نوع دیگری از جذاب ترین دیوارپوش ها هستند، شیشه های رنگی نمای جالبی به دکوراسیون داخلی می دهند. نوع بالای رنگ، طرح و اندازه این محصول باعث شده هرکسی با هر سلیقه‌ای شیفته‌ی شفافیت و زیبایی آن‌ها شوند. البته ناگفته نماند این نوع دیوارپوش ها برای آشپزخانه بسیار مناسب هستند و مقاومت بسیار بالایی نیز دارند، اما در صورتی که ضربه‌ای سنگین به آن‌ها برخورد کند، خرد می‌شوند.

دیوارپوش شیشه ای

8. دیوار پوش های PVC

با توجه معرفی انواع دیوارپوش ها از دیگر دیوارپوش های با کفیت PVC می باشد. PVC از مواد بسیار با دوام و مقاومی است که به خصوص در برابر رطوبت و آلودگی ها نفوذ ناپذیر است. دیوارپوش PVC علاوه بر مزیت زیبایی و مدرن سازی فضای داخلی، تاثیر زیادی بر کاهش وزن ساختمان و همچنین افزایش استحکام آن دارد. این دیوارپوش ها به دلیل عمر بالا، بسیاری از هزینه های اضافی از قبیل ترمیم، بازسازی و رنگ آمیزی ساختمان را کاهش می دهند.

کلام آخر

یکی از بهترین و مدرن‌ترین روش‌ها برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل تزیین کردن دیوارها است که روش‌های مختلفی از جمله رنگ، کاغذ دیواری و استیکر وجود دارد؛ اما امروزه برای تزیین دیوارهای منزل از دیوارپوش های جدید استفاده می‌کنند، شما نیز می توانید برای خلق طرح و رنگی زیبا در دیوار خانه خود از مجموعه شارین آرک کمک بگیرید. اکنون که به معرفی انواع دیوار پوش ها در این مقاله پرداختیم شما می توانید برای همکاری با تیم حرفه ای و خلاق شارین با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید. و برای انواع خدمات معماری و طراحی ساختمان خود اعم از بازسازی ساختمان، کناف کاری و طراحی کابینت از شارین آرک کمک بگیرید.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 179 تاريخ : 20 / 10 / 1399 ساعت: 22:20

 

با توجه به اینکه امروزه بیشتر کارمندان وقت خود را در اداره می گذارند و در کنار زندگی شهری و استرس نیاز هست تا محیط اداره از نظر روانشناسی طوری باشد تا کارمندان احساسی بهتری نسبت به محل کار داشته باشند. کار کردن در یک فضای راحت و جذاب می تواند نقش مهمی در روحیه و بهره وری افراد در محیط کار داشته باشد. از این رو طراحی اداری، از مهم ترین موضوعاتی است که ذهنیت مخاطبان سازمان ها، ادارات، شرکت ها، و... در مورد آن مجموعه شکل می دهد. بنابراین شارین آرک قصد دارد در این مقاله نکات مهمی در مود طراحی داخلی و دکوراسیون اداری را برای شما شرح دهد تا بتواند به شما در زمینه اجرای طراحی اداری کمکی کرده باشد.

رنگ مناسب در طراحب اتاق کار   طراحی اداری

طراحی داخلی اداری

طراحی اداری برای یک شرکت یا دفتر کار به درستی می تواند در موفقیت کسب و کار شما تاثیر بگذارد. به عبارتی طراحی اداری و محیط کار تاثیر مستقیمی با افزایش یا کاهش عملکرد سازمانی دارد و اگر طراحی داخلی محیط کار به طور صحیحی انجام شود سبب رضایت کارکنان، افزایش راندمان و بازدهی آن ها، حس مالکیت و تعلق، مشارکت و کار تیمی کارکنان می شود که در نهایت رضایت شغلی را میسر می سازد.

از این رو بسیار مهم است که برای طراحی و اجرا از افراد خبره، با دانش و با تجربه کافی در این زمینه بهره ببریم. روند طراحی اداره ها بطور مداوم در حال تحول هستند. تجهیزات باید متناسب با محل کار شما باشند و نحوه برنامه‌ریزی آن می‌تواند نقش حیاتی در بهره‌وری کارمندان و اعتماد به تیم داشته باشد. مدیران باید اطمینان حاصل کنند که محیط کار احساس خوش‌آیندی برای کارمندان ایجاد کرده و همچنین باعث پرورش یک فضای دلپذیر در محیط برای کار و هم‌کاری شود.

طراحی دکوراسیون اداری احتیاج به تخصص و مهارت بیشتری نسبت به منازل مسکونی دارد زیرا دکوراسیون منزل باید مطابق سلیقه افراد ساکن در آن باشد اما محیط های اداری باید به گونه ای باشد تا علاوه بر رسمی بودن محیط و داشتن هنجار و نظم با مخاطب خود با هر سلیقه ای ارتباط بر قرار کند و جذاب و دلنشین باشد چون منافع سازمانی در آن اولویت بسیار زیادی دارد و محیط می تواند در جذب اعتماد مشتری تاثیر گذار باشد.

طراحی داخلی اداری

برای طراحی داخلی اداری باید نکاتی را مورد توجه قرار داد و مطابق با آن ها اقدام به اجرای آن طرح کرد. مواردی که باید به آن ها توجه کنید شامل نکات زیر می باشد:

1. جداسازی فضا

یکی از نکات مهم در طراحی داخلی اداری و دفتر کار جداسازی فضا های مختلف شرکت می باشد. جداسازی محیط کار پرسنل و قرار دادن حریم شخصی برای آنها به افزایش تمرکز و آرامش روانی کارمندان منجر خواهد شد. از این رو در طراحی دکوراسیون اداری از انواع پارتیشن بندی های مناسب برای جداسازی محیط کار کارمندان استفاده می شود. پارتیشن بهترین گزینه برای تقسیم بدی و خصوصی سازی حریم کارمندان است.

بهتر است در استفاده از پارتیشن از پارتیشن های شیشه ای یا پرده هایی استفاده کنید که کارمندان بتوانند یکدیگر را ببینند.

پارتیشن

2. انتخاب رنگ مناسب

یکی از مواردی که در طراحی و دکوراسیون اداری شیک باید مد نظر قرار داد انتخاب رنگ مناسب برای دفتر کار می باشد. امروزه برای زیبا سازی و رنگ بندی به منظور طراحی و دکوراسیون اتاق اداری از رنگ های روشن و چشمگیر استفاده می شود زیرا تاثیر روان شناسی مثبتی بر روی کارمندان دارد. در انتخاب رنگ اولین گزینه برای همگان رفتن به سراغ رنگ‌هایی است که در طراحی لوگو و برند شرکت و کمپانی به کار گرفته شده‌اند. پس با تاثیر بسیار زیادی که رنگ در طراحی اداری دارد در انتخاب آن دقت بسیار زیادی باید به خرج داد.

انتخاب رنگ اتاق کار

3. نورپردازی مناسب

از مهم ترین کارها و نکات طراحی اداری، دقت در میزان روشنایی اتاق ها و محیط می باشد. توجه داشته باشید که نور مناسب در محیط کار سبب می شود تاثیر مستقیم بر افزایش انرژی کارکنان داشته باشد. محیط های تاریک با نور کم بیشتر برای رسیدن به آرامش و استراحت مناسب می باشد پس توصیه می شود برای محیط اداری از نور کم استفاده نکنید زیرا نبود نور کافی  در محیط کار باعث خستگی و خواب آلودگی پرسنل می شود.

نور طبیعی یک ویژگی اساسی در طراحی داخلی دفتر شما است و استفاده مؤثر آن می تواند آرامش و محیطی ایجاد کند. نه تنها دفتر شما را جذاب تر می کند، بلکه فضای مثبتی نیز ایجاد می کند و باعث بهبود رفاه کارمندان می شود. بنابراین تا حد امکان سعی کنید محیط هایی را برای دفتر کار خود انتخاب کنید که دارای پنجره و نور طبیعی هستند.

 

4. تهیه مبلمان و میز مناسب

آنچه در طراحی داخلی اداری از اهمیت بالایی برخوردار است تهیه مبلمان و میز های مناسب و در عین حال استاندارد می باشد. برای اینکه بتوانید در طراحی دکوراسیون داخلی اداری خلاقانه عمل کنید، بهتر است قبل از خرید هر یک از تجهیزات ابتدا به درستی جستجو کنید تا گزینه های مناسب و شیک تری را خریداری نمایید. انتخاب مبلمان اداری که شامل میزهای کار استاندارد و نیز مبل و صندلی های ویژه کارمندان و ارباب رجوع می شود در موفقیت آمیز بودن طراحی داخلی دفتر اداری تاثیر بالایی دارد.

برای چیدمان مناسب مبلمان اداری جهت داشتن یک دکوراسیون اداری شیک باید به فضای موجود توجه کرد. با توجه به فضای مناسب و سایر وسایل موجود می شود چینش مبلمان را به زیبایی انجام داد.

کلام آخر

اگر قصد بازسازی ساختمان اداری یا طراحی آن را دارید باید به نکاتی که در مقاله فوق ذکر شد را مد نظر قرار دهید. به علاوه، این کار را باید به افراد حرفه ای که در این زمینه تخصص و دانش کافی دارند محول کنید. زیرا آن ها می توانند با طراحی و اجرای ایده های متفاوت و نو فضایی برای شما به وجود بیاورند که در آن آرامش کافی داشته باشید و بتوانید با تمام انرژی به ار های خود بپردازید. برای این کار می توانید از تیم حرفه ای و با مهارت شرکت جهان ساخت شارین کمک بگیرید که با تجربه های بسیار در زمینه طراحی و بازسازی و اجرای پروژه های مختلف در زمینه کناف ، غرفه نمایشگاه ، محیط اداری و... می تواند گزینه ای مناسب برای کار شما باشد.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : طراحی داخلی , دکوراسیون اداری , بازسازی ساختمان , کناف , غرفه نمایشگاه, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 204 تاريخ : 20 / 10 / 1399 ساعت: 22:20

 

در دنیای مدرن امروزی، معماران برای خانه ها طرح‌های بسیار متنوعی ارائه می‌دهند. برخی از خانه‌های امروزی به شکل ویلایی، بعضی از آن ها به صورت دوبلکس و بیش تر آن ها به صورت آپارتمانی ساخته می‌شوند. در این میان خانه دوبلکس، در میان افراد دارای محبوبیت زیادی است؛ این نوع از ساختمان حس مدرن و لوکس بودن را القا کرده و پرستیژ خاصی را به همراه خود دارد. احتمالا شما می‌دانید که  خانه دوبلکس چیست و به چه ساختمان هایی دوبلکس گفته می‌شود، اما تلاش می‌کنیم در این مطلب کوتاه به صورت خلاصه و مفید برای شما در مورد معماری و طراحی داخلی خانه دوبلکس و ویژگی‌های آن پاسخ دهیم. افراد زیادی هستند که آرزوی داشتن یک خانه دوبلکس را در ذهن خود دارند. اگر شما هم چنین آرزویی دارید و می‌خواهید یک خانه دوبلکس برای خود طراحی کنید، شارین آرک را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

خانه دوبلکس چیست معماری خانه دوبلکس

خانه دوبلکس چیست ؟

خانه در فرم های گوناگونی طراحی و ساخته می شوند. یکی از انواع خانه، خانه دوبلکس است. در واقع، خانه دوبلکس، یک خانه محسوب می شود و تصور این که چنین خانه ای شامل دو محل مجزا است، اشتباه می باشد.

خانه های دوبلکس با توجه به معماری داخلی و طراحی دکور آن بسیار زیبا جلوه می نمایند. شاید برخی افراد هنوز تعریف درست و دقیقی از خانه دوبلکس نداشته باشند. برای آشنایی بیشتر این افراد با مفهوم دوبلکس باید بگوییم که خانه دوبلکس به یک خانه یک طبقه گفته می شود که قسمت پایینی که طبقه اول محسوب می شود به عنوان نشیمن و پذیرایی و قسمت بالا مختص اتاق خواب است و در قسمت پذیرایی یک راه پله مشترک برای دسترسی به طبقه بالا وجود دارد. درواقع خانه های دوبلکس ممکن است دیوار به دیوار یکدیگر یا در بالای یکدیگر ساخته شوند.

داشتن یک خانه دوبلکس، موهبت بزرگی است، زیرا در این حالت، شما خانه ای دارید که به اندازه دو خانه، فضا در اختیارتان می گذارد. قیمت خانه های دوبلکس نسبت به خانه های معمولی بیش تر است، زیرا طراحی و اجرای آن متفاوت می باشد. خانه های دوبلکس، نه فقط به خاطر معماری، بلکه به خاطر ساختار متفاوت خود با دیگر خانه ها فرق دارند. این خانه ها معمولا به شما حس زندگی در یک فضای پر نور و دلباز را می دهند که مساحت زیادی دارد.

طراحی داخلی خانه دوبلکس خانه دوبلکس

طراحی خانه دوبلکس

طراحی خانه های دوبلکس و ویلایی همیشه از جذابیت بالایی برخوردار بوده است. اما به راستی چه پرامتر هایی برای سنجش طراحی خانه دوبلکس در نظر گرفته می شود ؟

این که چه سبکی را برای خانه دوبلکس بزرگ یا کوچک خود انتخاب می کنید، کاملا به سلیقه خود شما بستگی دارد و تا حدودی نیز از بودجه ای که در نظر گرفته اید، تاثیر می پذیرد. اما لازم به ذکر است که معماری داخلی، در خانه های دوبلکس معمولا به دو سبک مدرن و کلاسیک، می باشد. معمولا خانه های دوبلکسی که به سبک کلاسیک طراحی و ساخته می شوند، هزینه بالاتری را به خود اختصاص می‌دهند، گرچه باید این نکته را ذکر کرد که لزوما صرف هزینه بالا نشان دهنده بهتر بودن ساختمان دوبلکس نیست. خانه های بیشماری می باشند که با وجود صرف هزینه های بسیار زیاد، عملکرد چندان مناسبی نداشته اند.

دیزاین خانه دوبلکس

طراحی خانه های دوبلکس به گونه ای است که خانه را به چند بخش مجزا تقسیم می کند. با توجه به متفاوت بودن این نوع معماری، برای طراحی خانه های دوبلکس و همچنین طراحی نمای آن باید برنامه ریزی دقیقی داشت. طراحی یک اتاق خواب، ناهار خوری و آشپزخانه بسیار آسان است. اما هنگامی که تعداد فضاها و اتاق ها افزایش می‌یابد، خلاقیت واقعی با توجه به رنگ ها، زیبایی شناسی و محیطی که در اختیار دارید به وجود می‌آید. از طرفی راه پله ها از مهم ترین بخش های طراحی خانه های دوبلکس به شمار می روند، چون نقش خیلی مهمی در تقسیم فضا ایفا می کنند، از این رو باید در طراحی پله ها نیز تمام خلاقیت و مهارت را به کار گرفت.

معماری داخلی خانه دوبلکس

کلام آخر

اگر تمایل به دیزاین و طراحی دکوراسیون منزل خود و تبدیل آن به یک واحد دوبلکس دارید، منطقی ترین گزینه مشورت با افراد حرفه ای و پیمانکاران با تجربه در این خصوص است. هدف ما از این مقاله، آشنایی با خانه های دوبلکس و سبک معماری جذاب و منحصر به فرد آن ها بود.

اکنون که دریافتید خانه های دوبلکس چیست و معماری آن ها چگونه است برای بازسازی ساختمان و اجرای این طرح در خانه های خود می توانید از شرکت جهان ساخت شارین کمک بگیرید زیرا تیم شارین با افراد متخصص و حرفه ای می تواند در این زمینه بهترین ایده ها را در خانه شما به اجرا درآورد. برای همکاری با تیم شارین می توانید با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : معماری , طراحی نما , طراحی دکوراسیون , بازسازی ساختمان , بازسازی خانه, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 214 تاريخ : 20 / 10 / 1399 ساعت: 22:12

 

امروزه استفاده از دیواره های جدا کننده یا پارتیشن در خانه ها بسیار پرکاربرد شده است. طراحی دکوراسیون داخلی با پارتیشن، یکی از ایده های جذاب، جدید و هیجان انگیز است که به تازگی، جای خود را در حرفه طراحی دکوراسیون داخلی باز کرده است. اکثر ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری که در چند دهه اخیر ساخته شده‌اند، حتما از نمای پارتیشن در دکوراسیون داخلی خود بهره گرفته اند. در این میان، طراحان دکوراسیون داخلی، از این حرفه جذاب، بی بهره نبوده اند، به طوری که با ارائه متریال مناسب و چشم‌نواز توانسته‌اند نمای دکوراسیون داخلی با پارتیشن را به گونه ای اجرا کنند که هر بیننده ای را سر ذوق می آورد. اگر با پارتیشن آشنایی ندارید و نمی دانید پارتیشن چیست و راجعه به کاربرد پارتیشن اطلاعاتی ندارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پارتیشن چیست کاربرد پارتیشن

پارتیشن چیست ؟

پارتیشن (patition) کلمه ای لاتین است و بعد از ورود به فرهنگ فارسی تغییری نکرده است و همه با همین نام آن را می شناسند. در پاسخ به سوال پارتیشن چیست می توان گفت: پارتیشن به معنای قسمت بندی و جداسازی است. با استفاده از پارتیشن بندی می توان از فضای مورد نظر، استفاده بهینه نمود. مثلا فضاهای بزرگ را می توان به چند قسمت تقسیم بندی کرد و عملکردی متفاوت در هر بخش انجام داد. از این المان در انواع مکان های اداری، مسکونی و غیر مسکونی می توان استفاده نمود و با تفکیک فضا چندین فضای کاربری طراحی و ایجاد کرد.

طراحی پارتیشن

پارتیشن در کنار کارایی و قابلیت‌هایی خود، وظیفه زیبا سازی و تزئین را هم به عهده دارد. پارتیشن‌ها می‌توانند در شکل، اندازه و طرح‌های مختلفی طراحی و اجرا شوند. پارتیشن‌ها را می‌توان در اتاق خواب، آشپزخانه، راهرو ، اتاق نشیمن ، اتاق پذیرایی یا حتی در خارج از فضای ساختمان برای جدا سازی دو یا چند منطقه از خانه بدون پرت شدن فضا و کوچک شدن نیز به کار برد.

دکوراسیون با پارتیشن

پارتیشن به دو نوع پارتیشن ثابت و متحرک با ارتفاعات مختلف وجود دارد. که نوع ثابت آن از طریق پیچ و مهره بر روی زمین نصب می شود و نوع متحرک آن همانطور  که از نامش مشخص است قابل جابجایی می باشد و می توان آن را در هر قسمتی از خانه که مد نظرتان است قرار دهید.

پارتیشن با توجه به خاصیت جدا کننده ی فضای خانه و شخصی سازی کردن آن، همواره صمیمیت را برای کاربران ایجاد می کنند. اگرچه به عنوان یک عنصر تزئینی نیز عملکرد مثبتی روی دکوراسیون منزل خواهد داشت اما یک طراح با ایده های جذابی که دارد می داند که چه نوع پارتیشنی را در کدام قسمت از خانه ایجاد کند تا یک ترکیب خاص با سایر وسایل خانه داشته باشد.

پارتیشن در دکوراسین    

کاربرد پارتیشن چیست ؟

استفاده از پارتیشن های داخلی، یک راه کار عملی برای تقسیم بندی فضاهای چندگانه بزرگ تر به فضاهای اختصاصی کوچکتر و قابل انعطاف است. بدین صورت که در خانه هایی با پلان باز و یکپارچه، بدون استفاده از دیوارهای بتنی و آجری که شامل هزینه بالایی در اجرا بوده و محدودیت چیدمان و عدم انعطاف پذیری در فضای زندگی را ایجاد می کنند، می توان دو یا چند فضای جداگانه را در یک فضای بزرگ ایجاد کرد تا علاوه بر افزایش کارکرد فضا، زیبایی ظاهری را نیز به آن اضافه کرد.

پارتیشن چیست

از جمله کاربرد های پارتیشن ها جداسازی ورودی منزل از اتاق نشیمن ، جداسازی حال پذیرایی ، جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن و همچنین جداسازی اتاق های بزرگ می باشد. به وسیله پارتیشن می توانید حد فاصل بین محیط های مورد نظر را به خوبی و با صرف کم ترین هزینه برقرار کنید و یک دکوراسیون شیک و خاص برای منزلتان ترتیب دهید.

پارتیشن ها با توجه به کاربرد و عملکردی  که دارند می توانند به عنوان یکی از کارآمدترین ابزار یک خانه محسوب شوند. پارتیشن در ابعاد مختلف از قبیل بلند یا متوسط، باریک یا ضخیم، سبک یا سنگین، وجود دارند که به طرز شگفت انگیزی یک مدرنیته ی خاصی به فضای داخلی محیط می بخشد.

پارتیشن

کلام آخر

این که از پارتیشن ها در کجا استفاده شود از صفر تا صد به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. اما اگر پارتیشن در جای مناسبی قرار نگیرد شما را به هدفی که در پی آن هستید نمی رساند و سبب می شود یک ایده پردازی نامتناسب حاصل شود، ولیکن انتخاب درست پارتیشن می تواند به شما در زیبا تر و بزرگ تر شدن منزلتان کمک کند و سبب شود فضایی خاص و متفاوت را در محیط خانه خود به وجود آورید.

پارتیشن

برای اینکه بتوانید فضای خانه خود را به درستی و در عین حال به زیبایی به بخش های مختلفی تقسیم بندی کنید، به طراحانی حرفه ای در این زمینه احتایج دارید. از این رو ما تیم تخصصی و خلاق شرکت جهان ساخت شارین را معرفی می کنیم زیرا این افراد با مهارتی بسیار و سابقه ای درخشان در این زمینه می توانند دکوراسیون داخلی شما را به جذاب ترین حالت ممکن طراحی کنند.

همچنین این مجموعه می تواند در زمینه طراحی نما و طراحی کناف سقف و دیوار و کابینت آشپزخانه خانه شما را متفاوت تر از آنچه بود طراحی کند.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : پارتیشن , طراحی دکوراسیون , طراحی نما , کناف سقف , کابینت آشپزخانه, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 266 تاريخ : 20 / 10 / 1399 ساعت: 22:09

 

با توجه به اینکه آپارتمان ها رور به روز کوچک تر می شوند، کاربرد پارتیشن هر روز بیشتر می شود. همانطور که که با کاربرد پارتیشن آشنا هستید می دانید که با پارتیشن می توان چندین فضا را از هم تفکیک کرد. پارتیشن ها امروزه در انواع  و مدل های متنوع و کاربردی برای بخش های مختلف خانه طراحی می شوند که انتخاب طرح و رنگ و جنس پارتیشن به طراحی دکوراسیون منزل شما بستگی دارد. در ادامه این مطلب از شارین آرک به بررسی انواع پارتیشن و خصوصیات آن ها می پردازیم پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چرا از پارتیشن استفاده می شود ؟

پارتیشن مانند دیوار، نقش جداکننده در قسمت هایی از خانه را ایفا می کند. در منازل امروزی معمولا از پذیرایی به عنوان اتاق نشیمن و اتاقی برای پذیرایی از مهمان ها استفاده می کنند که برخی از افراد تمایل دارند این دو قسمت از منزل خود را از یکدیگر جدا کنند تا بتوانند محیطی را برای دورهمی های خانوادگی و تماشای تلویزیون بوجود آورند و محیطی جدا را برای پذیرایی از مهمان ها اختصاص دهند که در چنین مواقعی استفاده از پارتیشن خانگی در بین اتاق نشینمن و اتاق پذیرایی می تواند ایده مناسبی باشد.

انواع پارتیشن

به طورکلی پارتیشن‌ها به دو دسته‌ی پارتیشن ثابت و پارتیشن متحرک (پاراوان) تقسیم می‌شوند.

·        پارتیشن ثابت

به پارتیشنی گفته می‌شود که در یک محیط به دیوار، سقف و یا زمین متصل می‌شود و قابلیت جابه جایی ندارد، شما برای سفارش این محصول باید ابتدا اندازه‌ی محیطی که می‌خواهید پارتیشن بندی کنید را اندازه گیری کنید تا سفارش طبق اندازه‌ی شما ساخته شود.

پارتیشن ثابت شیشه ای

·        پارتیشن متحرک ( پاراوان )

پاراون یا پارتیشن متحرک محصولی کاربردی  قابل جا به جایی است. که از محبوبیت بالایی در ایران برخوردار می باشد. این محصول به صورت پیشفرض دارای 4 قسمت است که اصطلاحا به هر قسمت یک لنگه گفته می شود. این محصول در هر محیطی قابل استفاده است. شما این محصول را می توانید در خانه، اداره، محیط های مدرن، فضاهای مذهبی و... استفاده کنید. این محصول دارای تنوع بسیار زیادی است و می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی یک محیط داشته باشد.

انواع پارتیشن از نظر جنس

امروزه پارتیشن ها در انواع متعددی طراحی و استفاده می شوند و از تنوع بالایی برخوردار می باشند. مانند: پارتیشن‌های شیشه‌ای، پارتیشن چوبی، پارتیشن فلزی، پارتیشن قابل شستشو، آگوستیک، ام دی اف و... که تعدادی از انواع پارتیشن‌های موجود در بازار هستند.

1. پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه‌ای محصولی بسیار شیک است که در دکوراسیون‌های مدرن استفاده می‌شود، پارتیشن های شیشه ای شفاف یا نیمه شفاف راه حل های کم هزینه تری هستند که نور و ارتباط بین دو بخش را نیز از بین نمی برند و در عین تفکیک نمودن دو فضا از یکدیگر، ارتباط بصری میان آن ها را حفظ می کنند. همچنین عایق صدا نیز هست. پارتیشن شیشه‌ای در ساخت و ساز، سبک، آسان و مقرون به صرفه بوده و حریم خصوصی نسبتا مناسبی را فراهم می‌کند.

پارتیشن شیشه ای

2. پارتیشن چوبی

این نوع پارتیشن در انواع پارتیشن خانگی جذابیت بیشتری برای افراد دارد. چوب به دلیل اینکه یکی از عناصر طبیعت است حس سرزندگی و آرامش را به محیط داخلی می بخشد. علاوه بر این با بیشتر سبک های چیدمان داخلی منازل نیز هماهنگی دارد.

پارتیشن چوبی تنوع بسیاری در طرح و رنگ دارد و می‌توانند طراحی ساده و یا بسیار پیچیده‌ای به صورت سنتی منبت‌کاری شده یا مدرن داشته باشند که به طور کامل سلیقه هر کسی را پوشش دهند.  همچنین اگر بخواهیم گرمایش محیط را نیز در نظر بگیریم، این محصول باعث ایجاد گرمای محیط می شود و تاثیر بسیاری بر جریان هوای داخلی دارد.

اما از معایب پارتیشن چوبی که سبب استفاده کمتر آن در این روز ها شده، عدم مقاومت آن ها در برابر آتش، موریانه و پوسیدگی می باشد. از طرفی قیمت تمام شده این نوع پارتیشن بسیار بالاست.

پارتیشن چوبی

3. پارتیشن فلزی

پارتیشن فلزی یکی از ملزومات در طراحی مدرن داخلی است. اگر دوست دارید در محیطی که پارتیشن را در آن به کار می برید وسایل تزیینی و با ارزش در دید افراد قرار بگیرند، پارتیشن فلزی بهترین گزینه است.

از مشخصات و مزیت‌های پارتیشن فلزی می‌توان به وزن سبک ، مقاومت در برابر آتش سوزی، نصب آسان، قیمت مناسب، قابلیت ترمیم و نگهداری و نظافت آسان اشاره کرد.

    

کلام آخر

انواع پارتیشن خانگی در منازل، فرهنگ زندگی و سلیقه افراد آن را نشان می دهد. به عنوان مثال اینکه فرد ممکن است به حریم خصوصی بیشتری علاوه بر زیبایی محیط نیاز داشته باشد. بنابراین با پارتیشن مورد نظر فضا را برای خود و افراد دیگر تفکیک می کنید.

با شناخت انواع پارتیشن، انتخاب راحت تری نسبت به دکوراسیون خانه خود دارید. از این رو شرکت جهان ساخت شارین برای تمام سلیقه ها و انواع دکوراسیون داخلی، پارتیشن های خانگی مختلفی را طراحی و تولید می کند. از جمله خدمات مشابه پارتیشن که شرکت شارین در انجام آن نیز فعالیت دارد. کناف کاری سقف و دیوار می باشد. شما می توانید برای همکاری با این مجموعه خلاق با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : پارتیشن , کاربرد پارتیشن , دکوراسیون داخلی , کناف کاری سقف, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 206 تاريخ : 20 / 10 / 1399 ساعت: 22:08

یکی از المان های مهم در زیبا سازی فضای داخلی ساختمان ها که بسیار چشمگیر می باشد و توجه بیننده را در نگاه اول به خود جلب می کند، کفپوش می باشد. کفپوش ها، پوشش هایی که برای دکوراسیون داخلی فضا به کار می روند نقش مهمی در جلوه و تزیین فضای داخلی ایفا می کنند. ایجاد هماهنگی میان بافت و رنگ کفپوش ها و دیگر اجزای فضا امری مهم و تاثیر گذار در زیبایی دکوراسیون خانه است. بنابراین در طراحی داخلی خانه یکی از مهم ترین نکات انتخاب کف پوش می باشد. پیش از آن به طور کلی باید بدانیم کفپوش چیست و کاربرد کفپوش در دکوراسیون چه می باشد ؟ برای دریافت پاسخ سولات خود در خصوص کفپوش و اهمیت آن در دکواسیون در این مقاله همراه ما باشید.

کاربرد کفپوش کفپوش چیست       

کفپوش چیست ؟

به تمام پوشاننده های کف، و سطح پایین محصور در فضا های داخلی ساخمان، کفپوش می گویند که به طور معمول یک پوشش دائمی است که روی کف زمین قرار می گیرد. کفپوش ها از پایه اصلی فضا در دکوراسیون داخلی می باشند. کف هر واحد یکی از بخش های مهم در دکوراسیون داخلی به شمار می رود، که می توان آن را با استفاده از کفپوش های مختلفی که در مدل های متفاوت برای این کار ساخته شده اند دکور کنید.

نصب کفپوش

کفپوش ها باید با حساسیت بسیار بالایی انتخاب شوند و در انتخاب رنگ و بافت آن ها باید دقت بسیاری داشت، زیرا المانی که بسیار در دکوراسیون داخلی مورد توجه مخاطب قرار می گیرد کفپوش است. به عنوان مثال انتخاب رنگ های تیره برای کفپوش سبب فشرده ساختن و کوچک نمایان شدن محیط می شود و بالعکس برای بزرگ نشان دادن فضا می توان از رنگ های روشن و ملایم استفاده کرد. همچنین انتخاب بافت آن نیز از اهیمت بالایی برخوردار است به عنوان مثال اگر سبک دکوراسیون شما مینیمال می باشد باید از طرح های ساده و تا حدی یکنواخت استفاده کرد.

کفپوش چیست

کف پوش ها کاربرد های متنوعی دارند و بنا بر کاربردشان در انواع مختلفی تولید و ارائه می شوند. در ادامه کاربرد های کلی کف پوش و نقش آن ها در دکوراسیون داخلی را برای شما شرح خواهیم داد.

کاربرد کفپوش ها چیست ؟

از کفپوش ها برای پوشاندن کف ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود. درواقع کفپوش یکی از ملزومات طراحی دکوراسیون داخلی است که به منظور پوشش کف در محل مورد نظر نصب می شود. انتخاب این المان ضروری با توجه به کاربری فضا و دکوراسیون آن صورت می گیرد.

کفپوش به دلیل مساحت بالا و سطح دید نسبتا وسیع و یکپارچه ای که در مقایسه با سایر مکان های منزل دارد از اهمیت به سزایی در دکوراسیون داخلی منزل شما برخوردار است.

کفپوش سه بعدی

در حال حاضر کفپوش ها با استفاده از متریال های مختلف در رنگ ها و طرح های تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند. رنگ، طرح  و جنس کفپوش حس شما را نسبت به فضای مورد نظر کاملا تغییر خواهد داد. یک کفپوش می تواند به شما حس رسمی بودن یا نبودن  فضا را القا کند یا می تواند شما را وادارکند که حتی روی آن  آرام راه بروید یا محکم قدم بردارید. همه ی این افکار و احساسات از ارتباط بدن شما با کفپوش موردنظر حاصل می شود و تقریبا در عموم مردم این حس مشترک و یکسان است.

انواع کفپوش

گاها افراد با ترکیب کفپوش های متفاوت در یک پروژه و با شناخت از ادراک عموم مردم در مقابل هر جنس از کفپوش حس شما را از فضایی به فضایی دیگر از ساختمان خود مطابق میلشان تغییر می دهند. به عنوان مثال در لابی کفپوشی استفاده می شود که بنا بر دکوراسیون در نظر گرفته شده و تم کلی کار حس لوکس و شیک بودن و محیطی مجلل را به شما القا کرده و در اتاق ها چون راحتی بیشتر مد نظر است از متریال هایی که گرما و صمیمیت را بیشتر انتقال دهند استفاده می گردد.

نصب کفپوش

کلام آخر

وقتی قرار بر طراحی و بازسازی منزل به خصوص عوض کردن کفپوش خانه باشد گزینه های متعددی وجود دارد. اما اگر به دنبال پیدا کردن بهترین ها بر اساس بودجه و علایق تان هستید شرکت جهان ساخت شارین به شما کمک خواهد کرد. تصمیم گیری در مورد نوع کف خانه یا طرحی که متناسب با آن باشد کار ساده ای نیست زیرا باید عناصر متعددی مانند آب و هوای محیط، قیمت ها، دسترسی به مواد و سبک کلی اتاق را در ترکیب با کل خانه در نظر بگیرید.

به خاطر داشته باشید که اتاق های مختلف در یک خانه ممکن است به کفپوش های مختلف با کاربرد های متفاوت نیاز داشته باشند مانند کفپوش حمام و آشپزخانه که باید طوری باشد که در صورت خیس شدن لغزش ایجاد نکند. توصیه می کنیم که از معماران داخلی و متخصصان شارین آرک کمک بگیرید. برای همکاری و جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : کفپوش , دکوراسیون داخلی , بازسازی منزل , بازسازی خانه, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 230 تاريخ : 20 / 10 / 1399 ساعت: 22:07

 

کفپوش، عنصری بسیار مهم در طراحی داخلی هر فضایی است، چرا که تاثیر بسیار زیادی روی ویژگی های عملکردی فضا و زیبایی ظاهری آن و حسی که با حضور در فضا به افراد منتقل می شود، می گذارد. امروزه طیف گسترده ای از انواع کفپوش ها در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است که تنوع زیاد فرآیند انتخاب و تصمیم گیری را دشوار می سازد. شناخت انواع کفپوش از ضروریات طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می ‌شود. از این رو در این مطلب سعی کرده ایم اطلاعات کاربردی مورد نیازتان را راجع به بهترین کفپوش ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس در این مقاله با شارین آرک همراه باشید.

بهترین کفپوش

انواع کفپوش ها

همانطور که می دانید کفپوش نوعی پوشش برای کف ساختمان است که علاوه بر پنهان نمودن عیوب، جلوه ای زیبا به فضا می بخشد. انتخاب کفپوش مناسب برای خانه، یکی از مهم‌ترین المان‌های دکوراسیون منزل است که شناخت بهترین انواع کفپوش در طراحی دکوراسیون و زیبا سازی فضای محیط نقش بسیار مهمی دارد.

هنگام انتخاب پوشش کف باید الگوهای رفت و آمد را نیز در نظر داشت. به‌طور معمول در مکان‌های پر رفت و آمد از کف‌پوش‌های سخت و بادوام و در جاهای کم ‌رفت و آمد از کف‌پوش‌های تزیینی استفاده‌ می‌شود.

یک کفپوش مناسب کفپوشی است که با شرایط آب و هوایی موجود تناسب دشته باشد و از نطر زیبایی، مقاومت در برابر ضربه و قیمت نیز، گزینه خوبی به نظر برسد. امروزه انواع کفپوش ها و تنوع طرح و رنگ و قابلیت هایی که ارائه می شود به قدری زیاد شد که شاید انتخاب بهترین گزینه از کفپوش ها از تا حدی گیج کننده باشد.

انواعی از کفپوش ها شامل موارد زیر می باشد:

1.کفپوش سرامیکی

کفپوش سرامیکی یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین انواع کفپوش ها برای محیط های اداری، تجاری و مسکونی می باشد که زیبایی خاص خود را دارد. اگر می خواهید خانه ای زیبا و درخشان و همچنین کارآمد داشته باشید می تواند از کفپوش سرامیکی استفاده کنید. کفپوش های سرامیکی در ابعاد مختلفی وجود دارند همچنین طرح ها و بافت های متنوع این نوع کفپوش و دوام بالای ان در برابر شست و شو سبب محبوبیت بسیار آن شده است.

کفپوش سرامیکی

2. کفپوش سنگی

سنگ از کفپوش های محبوب در طراحی داخلی به شمار می رود.کفپوش های سنگی جلوه ای از دنیای قدیمی را به محیط می بخشند و فضایی بسیار لوکس و زیبا به نمایش می گذارند، از همین رو در بسیاری از خانه های مجلل مانند خانه به سبک دکوراسیون کلاسیک، مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع کفپوش ها از بهترین کفپوش ها از نظر مقاومت و زیبایی به شمار می روند که طرح ها و تنوع بافت زیادی دارند که می توانید نوع متناسب با دکوراسیون خود را از میان گزینه های مختلف آن پیدا کنید.

کفپوش سنگی

3. کفپوش چوبی

چوب از خاص ترین و زیبا ترین المان های مورد استفاده در دکوراسیون منزل می باشد. کفپوش های چوبی به دلیل عمر طولانی و سازگاری با محیط زیست و همچنین عایق طبیعی در برابر سرما در سال های اخیر طرفداران دو چندانی پیدا کرده است. امروزه کفپوش‌های پیش ساخته چوبی جدید در مقابل فشار، ضربه و لکه‌های آب از مقاومت قابل قبولی برخوردارند. و البته کمی گرانند. اما این موضوع از فروش زیاد آن ها جلوگیری نخواهد کرد.

کفپوش چوبی

4. کفپوش وینیلی (pvc)

پوشش pvc، به معنای پلی وینیل کلراید است که نوعی پلاستیک محسوب می شود. کفپوش وینیل جایگزینی مناسب برای کفپوش های سنگی و سرامیکی است و از مزایای آن می توان به تمیزکاری و نگهداری آسان اشاره کرد. کفپوش وینیل، جایگزینی مناسب برای کفپوش های سنگی و سرامیکی است و از مزایای آن می توان به تمیزکاری و نگهداری آسان اشاره کرد.

کفپوش وینیلی pvc

5. کفپوش اپوکسی (سه بعدی)

کفپوش های اپوکسی تصویری سه بعدی را در فضای خانه به نمایش می گذارد. از مزیت های کاربردی کفپوش سه بعدی می توان به غیر قابل نفوذ آن در برابر آب و رطوبت و مقاومت بالای آن اشاره کرد. علاوه بر آن ظاهر این کفپوش بسیار زیبا، تمیز و براق بوده و از جلای بی نظیری برخوردار است.

6. کفپوش بتنی

بتن یکی از متریال های شناخته شده در صنعت ساخت و ساز است که در معماری کاربردهای زیادی دارد، اما شاید در زمینه کفپوش چندان شناخته شده نباشد. کفپوش بتنی یکی از کفپوش های مقاوم در دکوراسیون داخلی می باشد که یکی از مزیت های آن تمیز کردن این کفپوش می باشد که به راحتی انجام می شود.

7. کفپوش شیشه ای

می توان گفت یکی از لوکس ترین و مجلل ترین انواع کفپوش ها، کفپوش های شیشه ای می باشند، که جلوه ای خارق العاده را به محیط می بخشند. کفپوش شیشه‌ای، با ایجاد سطحی شفاف و دل‌انگیز در دکوراسیون دیوارها، سقف و همینطور پوشش کف و… تحولی بزرگ را در فضای اتاق ایجاد می‌کند، زیبایی و منحصر به فرد بودن هر کدام از این قسمت‌ها موجب می شود که اتاق دل‌انگیز و چشم‌گیرتر به‌نظر برسد.

کفپوش شیشه ای

کلام اخر

انتخاب بهترین انواع کفپوش برای استفاده در هر یک از قسمت‌های داخلی خانه، یک تصمیم مهم است که به خوبی می‌تواند بر ارزش فروش آن نیز تاثیر بگذارد. هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید کفپوش مهم است که بودجه مالی، ارزش فعلی خانه و مساحت کل فضا را در نظر بگیرید.

یکی از نکاتی که باید در خصوص کفپوش ها در نظر داشته باشید این است که برای اتتخاب طرح و نحوه اجرای آن از تیمی حرفه ای و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. ما به شما شارین آرک را پیشنهاد می کنیم. شرکت معماری شارین با افراد متخصص در زمینه طراحی کفپوش و حتی طراحی المان های دیگر در دکوراسیون مانند کناف سقف و دیوار و طراحی کابینت آشپزخانه می تواند شما را در ساختن خانه ای زیبا و دل انگیز راهنمایی کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با شماره 91007005_021 تماس حاصل نمایید .

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : کفپوش , دکوراسیون داخلی , کناف سقف , کابینت آشپزخانه, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 191 تاريخ : 20 / 10 / 1399 ساعت: 22:06